søndag 8. mars 2009

Snø...

Så er vi kommet til vårmåneden mars.
Vanskelig å tro når en ser snøn lave ner utenfor vinduet. Den smelter vel raskt igjen håper jag.

Situps treningen går sin gang, denne uken ble det 300 stykker. Det er vel ønsketenking, men jag synes maven er blitt litt mindre deigaktig i det siste.

Hoyan har startet sesongen med to blomsterklaser, og flere på gang. Den beviser min teori at potteplanter ikke må dulles for mye med...

På spirefronten skjer det lite. En ny hibiskusspire, hvis ikke hærmyggen tar den. Jag har vannet med avkok på sneiper som seneste fase i krigen. Vi får se om det hjelper. Til uken skal det kjøpes Decis, og opptrapping av krigen kan påventes. Jag gidder ikke så noe mere før flytrafikken på kontoret er gått ner betraktelig.

Gleder meg til søndagens skinkestek i leirgryte, med løk, epler, sopp, gulrøtter og poteter i gryten. Inn i ovnen et par timer, og fiks ferdig middag. Genial måte å lage mat på, spør du meg!

Ha det fint der ute!

2 kommentarer:

Randines hageblogg sa...

Nå er det nok snø for denne vinteren...
Flott at Hoyaen er kommet i blomst, mine pleier å blomstre når de omsider får litt gjødsel om våren. Hoya er flotte og lite kravfulle planter, uansett stell.

Midddagen hørtes fristende, regner med at den smakte godt!

Linecas have sa...

Sit upsene virker i følge min søster. Hun så forskjell på meg, jeg så derimot ikke store endringa. men jeg får ta henne på ordet tror jeg.
slike middager er helt gull. Smaker max men intet arbeide nesten i hvert fall. =))
Avkok på sneiper. Den var ny.=))